fredag 18. desember 2020

2020

På minussiden:
Jeg har ikke fått reist så mye som jeg gjerne skulle ha gjort:Tenerife, Kreta, Cape Town... alle utgikk.
Det sosiale livet har vært begrenset.
Min mor er dement og bor for langt unna.
Jeg har ikke spilt så mye, men klager ikke så veldig på det, egentlig.
Jeg skulle gjerne ha vært i en begravelse.

På Plussiden:
Jeg er ikke fattig.
Jeg har kone og barn. Vi er friske.
For meg er det supert når utelivet stenger klokka 00.00.
Jeg har gitt ut et album som jeg er veldig fornøyd med, det inkluderer eget trommespill.

Wikipedia++ forteller meg at disse døde i løpet av året (de har alle hatt mye eller lite (dog noe) å si i livet mitt (er det heldig at det bare er en kvinne på listen?):

Karl Sundby (Hitlers barndom)
Terry Jones (Monty with a funny voice)
Hans Petter Hansen (han kommer snart igjen?)
Lyle Mays (veldig mye)
Jahn Teigen (konsert i Ibsenhuset, ca 1980?)
Alf Cranner (Din tanke er fri)
Jon Christensen (det meste)
Finn Eriksen (Lappland)
Kjell Karlsen (fippskjegg og musikk)
McCoy Tyner (piano, sløyt skjema)
Max von Sydow (Det syvende seglet, Three days of the Condor, Pelle Erobreren)
Krzysztof Penderecki (musikk)
Knut Bohwim (morofilm)
Maj Sjöwall (krimbøker)
Mary Kanté (Yeke Yeke)
Carlos Ruiz Zafon (bok)
Harald Are Lund (musikk)
Gary Peacock (bass, mest i trio)
Carl Reiner (film)
Bent Fabricius-Bjerre (musikk og film)
Alan Parker (film og musikk)
Sean Connery (film)
Sven Wollter (film)
John Le Carré (bøker og film)

 

Musikken?
Jeg hører gjennom mye musikk i løpet av et år, men ikke alt fester seg, lizm?
Strømmetjenesten min forteller meg at jeg hører på mye 80- og 90-tallspop, samt at rock på det nærmeste er fraværende.
«Astrid Lindgrens bãsta visor» topper mine lister, og der er det mye gull; uryddig. men bra spill, og sangprestasjoner til å le av (på en god måte). Milevis unna synginga på moderne barne-tv (Brannmann Sam er verst?)

Best musikk 2020:

Sondre Lerche
Ron Sexsmith
Rufus Wainwright
Valkyrien Allstars
Harald Lassen
Mall Girl
Jonas Alaska
Petter Carlsen
Kirsti Huke
Øyvind Brække
Sverre Gjørvad

Beste bok, lest i 2020:

Mikael Niemi, Koke bjørn

Best mat 2020:

Le Benjamin



Ingen kommentarer: