onsdag 1. juli 2009

Skredder

Jeg glemte visst å skrive at Marianne og jeg spilte med John Taylor i forrige uke. Sammen med Taylors gode venn, trombonisten Henning Berg, spilte vi en liten konsert på FINN.

Moro og nervepirrende på en gang, å spille originalkomposisjoner av Taylor og hans venner (Abercrombie, Towner, Wheeler), som man nærmest har vokst opp med.

Jeg har ankommet Krakow, og her er det fint, kort og godt. 
På toget hit observerte jeg en haug med amerikanske jøder (de sang og hadde kalott, altså ingen tvil) som jeg nærmest fikk inntrykk av at var på pilegrimsreise til Auschwitz / Birkenau.
Jeg fikk meg nesten en knekk, men har besluttet å dra dit allikevel, dog ikke i propagandaøyemed (Israel etc). 
Heller for å lære.
Mon tro hva jødene lærer av det, eller kanskje de allerede har sendt en tanke til Palestina?
Kanskje de boikotter Israel, de også?




1 kommentar:

John-Kåre sa...

En veldig bra konsert med Taylor :)